sâmbătă, 23 august 2008

902: Poliţia în alertă

După trei luni de abstinenţă (de filme), ieri am fost la cinema. Credeam că o să rămân impresionată anume de acest fapt. Totuşi, ceea ce m-a impresionat a fost altceva.
Ieşind din edificiu, observ un grup de poliţişti care aleargă de mănâncă pământul. Situaţia mi s-a părut mai degrabă amuzantă decât riscantă. Am zis să-i urmez liniştită, pentru a nu atrage atenţia, chiar dacă acum ştiu că dacă fugeam mai repede decât ei, oricum nu mă băgau în seamă.
În faţa preşedenţiei... un cârd de camere de filmat. M-am grăbit să mă „strecor” şi eu printre jurnalişti, cu gândul la prima „zărire” live a preşedintelui ţării.
Un grup de tineri vine după mine. M-am gândit că vor şi ei să facă precum am făcut eu, dar ceea ce a urmat mi-a provocat mirarea. Cuminţi, au venit în faţa preşedenţiei, s-au aşezat în câte un gard improvizat din hârtie şi au stat într-un picior. Cuvintele „Ţin în mână semnul întrebării. Raportat” mi-au îndreptat privirea spre poliţiştii din faţa preşedenţiei. „Sânt undeva 30. Raportat”. „Matincă-s a lui Filat. Raportat”.
Nici nu am reuşit să mă învârt că acţiunea s-a şi terminat. Tinerii s-au împrăştiat în direcţii diferite, jurnaliştii abia reuşind să „prindă” pe cineva pentru răspunsuri la întrebări.
Vorbeau de Convenţia privind micul trafic la frontieră. Şi eu care-mi imaginam că gardul e pentru a împiedica pe cineva să iasă din blocul cu sticlă fumurie, că dacă iese oricum în Croaţia sau la Mileştii Mici se duce...

5 comentarii:

Alexandru Cozer spunea...

Si...pana la urma cu ce impresii ai ramas despre tinerii de acolo. N-ai observat niciun baiat dragut? :D

Anonim spunea...

sunt caraghiosi. pe de alta parte ii inteleg... trebuie se se prefaca si ei ca lucreaza :)

Anonim spunea...

Facind abstractie de mesajul lui "artur", pot sa spun ca conduceam unul din acele grupuri de tineri iar la un moment dat un politai a incercat sa afle de la noi cine este organizatorul. Noi l-am refuzat amabil, plecind spre locul cu pricina. El traversa paralel cu noi strada si raporta: "Nu am reusit sa aflu cine este organizatorul, nu mi-au spus, se indereapta..." Imi pare rau sa o spun dar politaii nostri sunt pur si simplu hilari si bizari ca mod de profesare. Asteptam pareri suplimentare ( nu neaparat despre baieti draguti...).

Anonim spunea...

chiar daca sunt caraghiosi:), protesteaza, si o fac din toata inima pentru ca s-au saturat de mizeria in care se afla...

Femeia Verde spunea...

Alexandru
Eram mult prea atentă la poliţişti...

Artur
Da, din păcate unii trebuie să-şi motiveze salariul cumva

Vadim
Nu ar trebui să vorbim de toţi, dar în mare parte, par bizari... Cât despre păreri suplimentare, eu am o părere bună despre tinerii activi. Acţiunea mi-a plăcut, mi-a plăcut şi mai mult punctualitatea. Şi dacă ai fost şi tu acolo, ştii la ce mă refer. Acţiuni scurte, bine gândite, fără un minut întârziere.

Nighina
Cred că Artur vorbea de poliţişti că sunt caraghioşi... :)